måndag 13 januari 2014

Gråspett.

 

DSC_5365

Hade en gråspett (tror jag) på fettkorven vid fågelbrädet idag. Att få någon bild av den genom 50-tals fönstren med sina dunkla och vattriga glasrutor, visste jag att var omöjligt. Men enda chansen var ju att försöka och bilden blev ju som den blev, ungefär som jag misstänkte. Efteråt försökte jag i all tysthet få upp dörren så mycket att jag kunde få några bilder, men fågeln var ohjälpligt borta och några fler bilder blev det inte.

Fastän skammen trycker på så att man blir röd i ansiktet, publicerar jag ändå den suddiga bilden, inte för att få den till allmänt beskådande, utan för att bestyrka min egen dokumentation av händelsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till krysset, man kan ju ana att det är den samma som brukar hälsa på mig ibland, den här hackesorten finns det inte många av i våra trakter.

Hur är det med svanen Hannes som finns /fanns hos dig, finns han kvar och är han flygg?

mvh hannu

GöranJohannes sa...

Hej!
Svanen låg på dagen på iskanten nära bron. När jag senare mot kvällen var och kollade läget så var den borta. Om den simmat eller flygit vet jag inte, men den syntes inte till nånstans.