måndag 17 juni 2013

Lunch.

 

Jag satt och åt mina potatisar, med diverse tillägg, när jag upptäckte att det  på andra sidan glasrutan också pågick ett måltidsintag. I björken på gårdsplanen framför köksfönstret, där har jag nämligen ett fågelbräde där jag trots sommartider nu och då lägger ut lite fågelmat, fanns en större hackspett med sin nästan fullvuxna unge. Där satt ungen på sin kvist och mamman kilade fram och tillbaka mellan fågelbrädet och ungen och med den medhavda maten matade modern sin matfriska avkomma, som lät sig väl smakas.

Naturligtvis greppade jag kameran och försökte smyga mig ut för att få några fina bilder av föreställningen, men såklart var försöket dömt att misslyckas och när jag trots största möjliga försiktighet försökte öppna dörren, så flög modern iväg, men den ännu inte fullärda ungen blev kvar och försökte gömma sig i björkens lövverk. Trots det misslyckade fotograferingsförsöket hann jag ändå få en bild av den något skymda junioren.

DSC_4382 DSC_4384

Inga kommentarer: