tisdag 15 mars 2011

Ny dag…

…startade i strålande solsken, efter en relativt kall natt. Termometern visade på minus tretton grader på morgonen, men fram mot middagstid hade solen värmt så mycket att kvicksilvret började krypa upp mot nollsträcket. Ingen varm vårdag precis, men höll man sig i solskenet, kändes det ändå ganska behagligt. En stor del av eftermiddagen tillbringade jag i och utanför husvagnen. Fika och korv hade jag rustat mig med, så det blev eftermiddags kaffe i vagnen och efteråt rustade jag till en brasa och korven grillades över öppen eld.

Brudpar?

En stor del av tiden fördrev jag som vanligt med kameran nära till hands, men motiven var ju dom gamla vanliga, så inte blev många bilder arkiverade, fast många fotografier blev knäppta. Jag kan också notera att fågellivet vid Kvärnlindo blivit betydligt livligare de senaste dagarna och flera arter besöker fågelbräden nu. Kanske det blir en vår i år också? Jag publicerar ett par bilder tagna idag, fast motiven börjar kännas lite enformiga.

(T.h. kanske sommarens brudpar)

 

 

Större spetten.

Grönfink.

Inga kommentarer: