onsdag 24 november 2010

(Hjälmlös) talltita.

 

mobil2

Inte mycket noterbart som man kan kläcka fram ur skallen nuförtiden. Bara kallt och åter kallt, samt därtill en bitande vind. Enda utomhus aktiviteten är nog den dagliga turen till småfåglarna. Dom bör ju få sin ranson av solrosfrön samt lite brödbitar, vilka nötskrikorna roffar åt sig i ett nafs.

Idag flög en liten talltita i mitt köksfönster, så att den tuppade av totalt. Jag hittade den livlös i snön under fönstret, så jag tog in den i värmen och småningom började den få liv igen. Den t.o.m. tog sig en flygtur inne i stugan, vilket vållade mig besvär att fånga in den igen. Det lyckades så småningom och jag satte ut den på verandan, varifrån den småningom försvann. Hoppas den klarade sig med endast lindrig hjärnskakning.

Inga kommentarer: