onsdag 20 januari 2010

Spanade idag igen....

.....på trädkryparen, som nu verkar ha blivit en favorit för mig. Jag satt på min stubbe idag igen och väntade en stund och visst kom den till samma träd igen. Jag nöjde mig med att titta på fågeln och lät kameran vara oanvänd denna gång. Jag har så många bilder på den lilla spjuvern så det får räcka för en tid framöver. Jag ser nu framemot att få syn på kungsfågeln som Hannu nämnde på sin blogg, så den får bli nästa utmaning.

(På bilden en sävsångare fotad under en kanottur senaste sommar.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej GL !

Kungsfåglarna är rätt så tysta av sig nu så det är inte lätt att hitta Europas minsta fågel. Svår är den att se/fota, den finns oftast på hög höjd i granar/granskog och dessutom är den en kvick liten spilivinkel som ofta lämnar en suddig bild av sig i kameran. Hoppas du får både se och fota Kungsfågeln.

mvh/Hannu

Anonym sa...

Hej!

Inte tror jag på allvar att jag får se någon kungsfägel och allra minst hinna fotografera den, men man kan ju alltid hoppas. Det mesta jag ser under mina "motionslänkar" är nog mina fötter, för man får hela tiden kolla var man sätter ner dom så man inte tar "maahan". Så är det att åldras.
mvh.GL